Anatomia zdrowego...

Zdrowie i dieta

20.02.2019

Śniadanie mistrzów, czyli 13 ciekawostek o śniadaniach

Przygotowaliśmy dla Was 13 dietetycznych ciekawostek o śniadaniu!

#1

Jedząc śniadanie, dostarczamy porcji energii, która powinna nam wystarczyć na całe przedpołudnie (no chyba, że wstajesz bardzo wcześnie rano).

#2

Wraz ze zdrowym śniadaniem wprowadzamy do organizmu witaminy, których on sam nie umie magazynować, a jednak cały czas wykorzystuje.

#3

Śniadanie to także pierwsza dawka składników mineralnych i błonnika. Będzie je trudno zbilansować, jeśli zabraknie w jadłospisie tak ważnego posiłku, jakim jest śniadanko.

#4

Zjedzenia porządnego śniadania wiąże się najczęściej z tym, że rzadziej w ciągu dnia sięgamy po słodycze – jeśli więc w ciągu dnia chodzą za tobą słodycze, wiesz co robić.

#5

Witaminy z grupy B, ale także jod, magnez i cynk oraz zdrowa energia z pełnoziarnistych zbóż daje nam lepszą koncentrację, dzięki czemu jesteśmy wydajniejsi i łatwiej przyswajamy wiedzę.

#6

Co ciekawe, spożywanie pożywnego śniadania związane jest z lepszym ogólnym nastrojem, rzadszymi epizodami złości, większą kreatywnością, a nawet mniejszymi skłonnościami do powstawania depresji.

#7

Regularne spożywanie śniadań zmniejsza ryzyko powstawania wielu chorób cywilizacyjnych, np. otyłości, nadciśnienia czy cukrzycy typu II.

#8

Oczywiście niezwykle ważne jest to, co wybieramy na śniadanie i kiedy ona faktycznie się pojawia po wstaniu z łóżka. Najlepiej, jeśli pierwszy posiłek był spożyty 30-90 minut od wstania. Śniadanie zjedzone po 3-4 h to już jest II śniadanie lub nawet obiad (nawet jeśli zjemy typową śniadaniową owsiankę).

#9

Jako śniadanie nie będzie się liczyła także kawa z mlekiem. Pierwszy posiłek powinien składać się z:

  • pełnoziarnistych zbóż jako źródła energii, błonnika pokarmowego
    i składników mineralnych
  • warzyw lub owoców jako źródła witamin i błonnika
  • orzechów, nasion jako źródła dobrych tłuszczy
  • nabiału lub innego źródła białka 

#10

Od strony dietetycznej śniadanie powinno dostarczać około 25% energii w ciągu całego dnia.

#11

Nie masz czasu na przygotowywanie śniadań? Możesz wykorzystać propozycje śniadaniowe od Kupca – owsianki, jaglanki, kaszki, ryżanki to gotowe produkty, które zalewasz wodą, chwilę czekasz i gotowe. Warto dodać do nich jeszcze świeże owoce, aby było jeszcze zdrowiej.

#12

Jak wykorzystać mrożone owoce? Możesz przygotować płatki owsiane z jogurtem i mrożonymi owocami dzień wcześniej. Przez noc owoce puszczą sok, a płatki staną się przyjemnie miękkie.

#13

Jedno jest pewne: śniadanie zjedz jak król!

ABC zbilansowanej diety dzieckaOwies w bezcukrowych owsiankach Kupca


Produkty

Produkty śniadaniowe bez cukru i bez laktozy

Produkty śniadaniowe bez cukru i bez laktozy

KUP

Brak Odpowiedzi do "Śniadanie mistrzów, cz..."

Skomentuj:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *