Anatomia zdrowego...

Zdrowie i dieta

22.05.2019

Świeże owoce – jak je wykorzystać i z czym podawać?

Lato to niewątpliwie ulubiony czas dla wszystkich owocożerców! Latem owoce są najłatwiej dostępne, najtańsze i niewątpliwie najpyszniejsze! Jak wykorzystać owoce w kuchni? Zobaczcie nasze propozycje!

Owoce, obok warzyw, to najważniejsza grupa produktów w piramidzie żywieniowej. Niebawem zacznie się sezon tak wyczekiwane: truskawki, borówki, maliny i jagody. Są to owoce, które kryją w sobie wiele cennych substancji przeciwutleniających (m.in. flawonoidów), są źródłem błonnika pokarmowego. Jednocześnie są to owoce o niskim indeksie glikemicznym. Warto włączyć je jak najszybciej do codziennej diety. Z ich użyciem można skomponować wiele ciekawych i prostych potraw.

Śniadanie

Śniadanie to posiłek, który ma dostarczyć ok. 25% całodziennej energii. Tu królować będą wszelkiego rodzaju płatki (owsiane, jaglane, jęczmienne, żytnie, orkiszowe), które możemy ugotować na mleku, podać z dodatkiem jogurtu czy napoju roślinnego. Całe danie udekorować świeżymi owocami sezonowymi i nasionami lub orzechami.

  • Płatki owsiane górskie Kupiec oraz pestki słonecznika uprażone na suchej patelni podane z miodem, jogurtem naturalnym i świeżymi borówkami amerykańskimi
  • Płatki orkiszowe Kupiec ugotowane w mleku / napoju roślinnym, podane z malinami i nasionami chia
  • Przekładaniec jogurtowy z dodatkiem płatków jęczmiennych od Kupca, truskawek i jagód oraz migdałów – układając warstwami jogurt – owoce – jogurt – płatki – jogurt – migdały

Dla osób zabieganych dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie nowych produktów śniadaniowych od firmy Kupiec. Dania te są bez dodatku cukru i bez mleka. Można jednak dodać do nich świeże sezonowe owoce, aby jeszcze bardziej podbić ich delikatny smak.

II śniadanie

W okresie wiosenno – letnim dobrą przekąską na II śniadanie będzie koktajl owocowy. Jego bazą może być ukwaszony napój mleczny (jogurt / maślanka) sok owocowy lub napój roślinny. Warto w koktajlach przemycać zielone liście (natki pietruszki, bazylii, szpinaku, roszponki czy nawet jarmużu).

  • Sok pomarańczowy, truskawki, banan, awokado , otręby pszenne Kupiec, liście bazylii
  • Maślanka, maliny, banan, płatki owsiane błyskawiczne Kupiec, płatki migdała
  • Sok jabłkowy, jagody, natka pietruszki, posypane lekko podprażonymi płatkami orkiszowymi Kupca.

Podwieczorek

Podwieczorek to przekąska, która kojarzy się ze słodką przyjemnością. Warto, aby taką przekąskę ozdrowić owocami. Na szybkie przekąski idealne będą wafle ryżowe.

  • Wafle ryżowe Kupca z kaszą gryczaną z dodatkiem chudego twarożku, miodu i borówkami amerykańskimi (do posmarowanych serkiem i miodem wafli, dobrze przyczepią się owoce)
  • Wafle ryżowe Kupca naturalne z syropem klonowym i plastrami truskawek, oprószone gorzkim kakao
  • Wafle ryżowe z gorzką czekoladą od Kupca podane z sałatką owocową: truskawka, jabłko, borówka
  • Wafle ryżowe z gorzką czekoladą od Kupca plus mini szaszłyk owocowy: borówka – malina – banan – jabłko

Kolacja i obiad to posiłki, które także można podać z dodatkiem świeżych, pysznych owoców. Jednak warto pamiętać o tym, że dania wytrawne z warzywami, grubymi kaszami także powinny pojawić się w menu. Dlatego też – jeśli śniadanie jemy na słodko, obiad podajmy wytrawny.

Jak przetrwać wiosenne przesilenie?Zdrowa radość życia podczas grillowania


Brak Odpowiedzi do "Świeże owoce – j..."

Skomentuj:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *